A jó pedagógus is holtig tanul

By | 2014-04-24
forrás: veol.hu
szerző: Szám Dorottya

Veszprém- A Tanulás segítése címmel zajlott nemzetközi konferencia szombaton a veszprémi Erdélyi napok keretében.

 

A Pannon Egyetem Filológiai és Társadalomtudományi Kara által szervezett rendezvényen a tanárképzés kérdései kerültek középpontba. A nemzetközi konferenciát dr. Friedler Ferenc, a Pannon Egyetem rektora nyitotta meg. Bevezetőjében kifejtette, Magyarország övője függ az oktatás sikerességétől. Ugyanakkor ez a terület az, amely körül mindig sok a bizonytalanság és amely annyira érzékenyen függ az ország pénzügyi-gazdasági helyzetétől.

-Abban mindenki egyetért, hogy boldog, szakmájukban tudósként is sikeres tanárokat képezzünk, akik jól boldogulnak a munkaerőpiacon. Ezen célok azonban sokszor nehezen egyeztethetőek össze. További problémát jelent, hogy az oktatási rendszerben 10-20 évre van szükségünk ahhoz, hogy a beavatkozások eredményessége érzékelhető legyen – fogalmazott a rektor. Hozzátette, örömmel sorol adatokat a Pannon Egyetemről, amelyek magukért beszélnek. Megtudtuk sok más mellett, hogy az országban az informatikai képzések közül a Pannon Egyetem Műszaki Informatikai Karán a legmagasabb a végzett diplomások kezdő átlagfizetése.

Az egész napos program keretében két plenáris előadás és hat szekció foglalkozott a tanárképzés aktuális és fontos kérdéseivel, a tanulás eredményességével, a tanulási környezet változásaival, a tanárok szerepével és a személyre szabott nevelés-oktatás kihívásaival. Több előadás is hangsúlyozta a lifelong learning, vagyis az élethosszig tartó tanulás fontosságát, amely a Lisszaboni Nyilatkozat óta már politikai dimenzióban is megjelent, és az európai uniós elvárások egyik legfontosabbika.

Dr. Sáska Géza közoktatási szakértő, az ELTE Oktatás- és Ifjúságkutató Központjának munkatársa a kompetencia-fogalom témájában tartott plenáris előadást. Kifejtette, hogy a pedagógus tevékenységet oly sokrétűnek látja, amelyben a tudatos magatartás éppolyan meghatározó, mint az irracionális és metafizikai dimenzió. Dr. Stéger Csilla, az Oktatási Hivatal Felsőoktatási Főosztályának vezetője az európai szemléletű pedagógus hivatásról beszélt a plenáris előadásban. A szakértő a magyarországi pedagógusképzésről szóló kutatásai és az Európai Bizottság szakmai fórumán szerzett tapasztalatai alapján ismertette az uniós oktatáspolitika céljait.

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.